Nöjda kunder – viktigt för Er Byggare

Lyckliga historier om hur familjer renoverat sina hem är oftast just historier. Renovering av hemmet är en vanlig skilsmässoorsak eller orsak till gräl. Det är smartare och billigare i längden att använda sig av en bra byggfirma. 

Er Byggare i Klippan är erkänt duktiga och omtyckta för sitt arbete. De är så pass duktiga att de fått sätta upp en gräns för hur långt bort de åtar sig jobb. En av många nöjda kunder är Gustav Ask i Helsingborg som fått sin källare renoverad av Er Byggare.

– Vissa hantverkare vi anlitat tidigare kommer vi inte ringa igen, men med Er Byggare är det annorlunda, berättar Gustav. Vi kommer rekommendera dem till alla som frågar oss. De gör ett bra jobb och det är klar och tydlig information längs processen vilket gjorde att vi slapp jobbiga konflikter om kostnader och lösningar. När vi köpte huset såg vi potentialen i det och hur vi skulle kunna bygga ut till fler rum. Särskilt källaren såg vi möjlighet till att bygga ut och renovera. 

Tydlighet viktigt
Likt många andra började Gustav att själv renovera ett rum av källarens fyra rum. Men efter att ha färdigställt det insåg han hur mycket tid de övriga tre skulle ta. Tack vare rekommendationer kom de i kontakt med Er Byggare.

– Det var mycket skönt att få hela renoveringen i ett paket och det var tydlighet längs hela processen. Sist men inte minst blev vi jättenöjda med resultatet, fortsätter Gustav.

– För oss som byggföretag är det viktigt att eventuella problem löses direkt och att vi är öppna med alla kostnader, för då blir det sällan bråk om fakturan heller i slutändan, flikar Fredrik Hjorth in.

Gustav visar oss omkring i deras källare och det är bara att instämma i att man tvingas nypa sig i armen för att inse att det är samma källare på bilderna som vi nu befinner oss i.

– Våra tre barn älskar verkligen badkaret. Tack vare ombyggnaden med utsug och luftventilation är det alltid frisk luft här nere och tvätten torkar snabbt tack vare golvvärmen, berättar Gustav.

Vackert hem
Resten av källaren är lika fin och varsamt renoverad med ett allrum åt barnen där bjälkarna i taket slipats och takhöjden höjts med nya takplattor. Renoveringen av källaren är utförd med yrkesskicklighet och smakfullhet. Detaljerna lyfter helheten och Gustav med familj har ett vackert hem. Det lönar sig att anlita kvalitetsföretag.

– Som kund ska du känna att du fått ett kvalitetsjobb när arbetet är slutfört, avslutar Fredrik.

Ny på kontoret – Pontus Persson
Det utökade ansvaret som förtroendeentreprenör hos Länsförsäkringar har gjort att skadejobben blivit fler. Ny arbetsledare är Pontus Persson vars arbetsuppgift i huvudsak är att handlägga skadeärenden. Benny Svantesson är fortsatt arbetsledare fast blir nu avlastad och kan fokusera på övriga ärenden. Pontus sköter kontakten med Länsförsäkringar och med de drabbade att få hjälp att återställa efter skadan. Ett bra bemötande är viktigt och Er Byggare har som mål att kunden hela tiden ska veta vad som händer och kommer att hända.